با ساخت یک اکانت در Gmail، صاحب 1000 آدرس ایمیل شوید.

با ساخت یک اکانت در Gmail، صاحب 1000 آدرس ایمیل شوید.

فرض کنید در سایتی ثبت نام کرده اید که به شما یک سرویس رایگان اهدا میکند.

برای ثبت نام نیز نیاز به ثبت آدرس ایمیل خود دارید.

به طوریقین با یکبار ثبت ایمیل ، مجدد مجاز به استفاده از همان آدرس ایمیل نخواهید بود.

در نتیجه برای استفاده مجدد از آن سرویس بایستی یک ایمیل جدید برای خود ثبت کنید.

اما دیگر نیازی به این کار نیست!

ادامه مطلب ...

فرق سیستمهای 32 بایت و 64 بایت چیست؟

فرق سیستمهای 32 بایت و 64 بایت چیست؟

فرض کنید شما مقدار بسیار زیادی مایع را از جایی به جای دیگرمیخواهید  منتقل کنید. این انتقال را هم می‌توانید با نی انجام بدهید و هم با لوله با قطر بیشتر. بدیهی است با لوله با قطربیشتر بهتر است چون در یک زمان می‌توانید حجم بسیار بالاتری را جا به جا کنید.

در مورد بایت‌ها هم همینطور است. توی معماری 32 بایت شما حجم کمتری را می‌توانید نسبت به 64 بایت آدرس‌دهی کنید. این باعث می‌شود که فقط بتوانید تا حد کمتری پردازش اطلاعات را انجام بدهید.

فرق این دو، تا همینجا به درد شما می‌خورد. تا این حد که بدانید در یک لوله 64 بایتی بیشتر از یک لوله 32 بایتی می‌توان مایع عبور داد ( در یک ساختار 64 بایتی می‌توان اطلاعات بیشتری را پردازش کرد به نسبت یک ساختار 32 بایتی )  در حدی که بتوان پاسخ کارهای سنگین این روزها را داد.

ادامه مطلب ...

آموزش تصویرى ساخت نرم افزار بصورت portable (با Thinstal)

نحوه کار با Thinstall Virtualization Suite(Version۴)

بعد از نصب برنامه ، آن را اجرا می کنیم . (تصویر زیر) بر روی دکمه next کلیک می کنیم.  

 

ادامه مطلب ...

پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از WinRAR

پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از WinRAR

امروزه نرم افزارهای Portable یا به اصطلاح پرتابل (قابل حمل) به دلیل مزیت‏های خاصی که دارند از طرفداران زیادی برخوردارند. این گونه نرم افزارها نسخه‏های بدون نیاز به نصب برنامه‏های معمولی هستند که دارای کاربردهای گوناگونی می‏باشند. در سیستم‏هایی که محدود شده‏اند و امکان نصب برنامه وجود ندارد با استفاده از نسخه‏های پرتابل برنامه‏‏ها امکان اجرای آنها بدون نیاز به نصب وجود دارد. همچنین نرم افزارهای پرتابل را می‏توان در فلش دیسک ذخیره کرد تا در هر زمانی امکان اجرای مستقیم برنامه‏ها بدون نصب آنها فراهم باشد. برای دستیابی به نسخه‏های پرتابل برنامه‏ها راه‏های گوناگونی وجود دارد. می‏توان آنها را مستقیماً از اینترنت دانلود کرد. یا اینکه با استفاده از نرم افزارهای جانبی نظیر Thinstall به قابل حمل سازی برنامه‏ها پرداخت. اما در این ترفند قصد داریم به نحوه پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از نرم افزار معروف WinRAR بپردازیم.

ادامه مطلب ...

مخفی سازی فایل در درون عکس

مخفی سازی فایل در درون عکس توسط نرم افزار WinRar

در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست. بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند. اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت. به شکلی که پس از مخفی سازی شما تنها یک عکس خواهید داشت و تنها با باز کردن عکس توسط خود نرم افزار WinRar میتوان به فایل دسترسی داشت. از این ترفند میتوان به عنوان یک شیوه بسیار حرفه ای مخفی سازی فایل و فولدر نام برد.

برای این کار:

ادامه مطلب ...

چگونه فلش خود را به صورت NTFS فرمت کنیم ؟

چگونه فلش خود را به صورت NTFS فرمت کنیم ؟

توسط این ترفند شما میتوانید فلش و رم خود را به صورت NTFS فرمت کنید و از شر محدودیت های حجمی راحت شوید.   

 

ادامه مطلب ...

قفل‌های نرم‌افزاری

تکنیک شکستن قفل‌های نرم‌افزاری

در این مبحث می پردازیم به قفل های CD، DVD  و قفل های اینترنتی و در انتها تکنیک های شکستن قفل را مطرح می کنیم.

ج- قفل های روی CD

با متداول شدن CD و یا لوح فشرده به عنوان بهترین، ارزان ترین و آسان ترین روش مبادله و تکثیر اطلاعات، نیاز به حفاظت از آن در برابر تکثیر غیرمجاز هر چه بیشتر احساس شد.

روش های قفل گذاری روی CD

ادامه مطلب ...

راهنمای کامل شبکه کردن ویندوز 7 با ایکس پی و ویستا

 در حال حاضر سه نسخه ویندوز محبوب در دنیا وجود دارد و شما باید بتوانید اطلاعات خود را بین این نسخه ها به اشتراک بگذارید. امروز با هم بررسی می کنیم که چگونه این کار را انجام دهیم و اطلاعات و پرینتر را از روی یک نسخه، با نسخه دیگر به اشتراک بگذارید. در یک فضای اید آل، شبکه کردن کامپیوترها با سیستم عامل های مختلف، باید به راحتی یک کلیک باشد. اگر از ویندوز 7 استفاده میکنید، حتما میدانید با استفاده از قابلیت گروه خانگی این نسخه از ویندوز، اینکار به همین سادگی است! ولی اگر بخواهید کاری کنید که هر سه نسخه با هم ارتباط داشته باشند، کمی دچار مشکل میشوید. بعد از خواندن این مقاله می توانید فایلها و پرینترهای مختلف را روی هر کدام از این سه نسخه ویندوز که ممکن است در شبکه خانگی با آن مواجه شوید، با بقیه به اشتراک بگذارید!

ادامه مطلب ...

آموزش کامل شبکه کردن (LAN)

LAN چیست؟

شبکه‌ چیست‌؟

شبکه‌ مجموعه‌ای‌ از سرویس‌ دهنده‌ها و سرویس‌ گیرنده‌های‌ متعددی‌ می‌باشد که‌به‌ یکدیگر متصل‌ هستند.

در این‌ بین‌ سرویس‌ دهنده‌ها (server) نقش‌ سرویس‌ دهنده‌ و خدمات‌ دهی‌ وسرویس‌ گیرنده‌ها (Client) نقش‌ سرویس‌ گیرنده‌ یا همان‌ مشتری‌ را بازی‌ می‌کنند.

انواع‌ شبکه‌: شبکه‌ها را می‌توان‌ به‌ دو دسته‌ی‌ «شبکه‌های‌ محلی‌» LAN و شبکه‌های‌ بزرگ‌تر از آن‌(WAN) تقسیم‌ کرد.

 

 

انواع‌ شبکه‌: شبکه‌ها را می‌توان‌ به‌ دو دسته‌ی‌ «شبکه‌های‌ محلی‌» LAN و شبکه‌های‌ بزرگ‌تر از آن‌(WAN) تقسیم‌ کرد.

ادامه مطلب ...