ترکهاى گرمسار- استان سمنان


ترکهاى گرمسار- استان سمنان


استان سمنان شامل 4 شهرستان سمنان٫ شاهرود٫ دامغان و گرمسار میباشد. هرچند که در هر چهار شهرستان این استان گروههاى تاریخى ترک به طور پراکنده ساکن میباشند٫ عمده ترکهاى استان سمنان در شهرستان گرمسار متمرکز شده اند. منطقه گرمسار که تا اوایل قرن حاضر به “خوار ری“ شهرت داشته است در یکصد کیلومتری جنوب شرقی پایتخت تهران و بر سر راه اصلی تهران مشهد قرار دارد. تنوع قومی در این منطقه از فارسستان به قدری است که لقب جزیره اقوام به آن نهاده شده است. مهمترین ملیتهاى ساکن این شهرستان علاوه بر فارسها٫ ترکها (گروههاى ایلى اصانلو، پازوکی، نفر، باصری، قشقایى٫…)٫ عربها (عرب عامری، عرب معصومی، عرب سرهنگی، عرب درازی٫ کتی٫ سیدهای طباطبایی..)٫ تبریها (الیکایی یا علی کایی)، لرها (هداوند)٫ کردها و گیلکها میباشند.

ادامه مطلب ...

آهنگ مازندرانی



بهار نشونه

شعر:زنده یاد غلامرضا کبیری

آهنگ ساز:دانا کبیری

خواننده:حسن فداییان



ادامه مطلب ...

آهنگ ترکی(ساری گلین)


ملودی معروف ترکی، تنظیم از حسین علیزاده، به همراه گاسپاریان، به سه زبان ترکی، ارمنی و فارسی. قسمت ارمنی کار رو خود جناب گاسپاریان میخونن...


آهنگ گیلکی


آهنگ گیلکی(آها بگو)


نرم افزار خدمات درمانی آخرین ورژن تا تاریخ20/10/90

نرم افزار خدمات درمانی آخرین ورژن تا تاریخ20/10/90 (تعرفه سال 90)



موسیقی بی کلام

 برای این لحظه ۲ موسیقی بیکلام ایرانی که قطعا آنها را بارها شنیده اید برایتان در نظر گرفته ایم. یکی از این آهنگها ” ستارگان ” و دیگری ” عاشق ” نام دارد که میتوانید این موزیک های زیبا را دانلود نمایید.


آهنگ ستارگان


آهنگ عاشق

عقرب گزیدگی - درمان عقرب گزیدگی

عقرب گزیدگی - درمان عقرب گزیدگی

از حدود ۲۰۰ گونه متفاوت عقرب که درسراسر دنیا پراکنده می باشند فقط حدود ۲۰ گونه آنها سمی هستند در بین آنها گونه Mesobuthus Tamulus  ( که نوعی عقرب قرمز هندی است) کشنده ترین گونه می باشد. که میزان کشندگی آن در ایالتهای هند بین ۴۰-۳۰ درصد گزارش شده است

ادامه مطلب ...

مارگزیدگی - درمان مارگزیدگی

مارگزیدگی - درمان مارگزیدگی -

تخمین زده می شود که سالانه ۵ میلیون مارگزیدگی در سراسر جهان اتفاق می افتد که مسؤل ۰۰۰/۱۲۵ مرگ در طول سال می باشد، مارگزیدگی  خصوصاً در مناطق گرمسیری و نواحی که  قطب کشاورزی است بوفور دیده می شود، زیرا در این مناطق تعداد زیادی مار در همزیستی با انسان بسر می برند.

ادامه مطلب ...

عکسهای دیدنی قصر بهرام گور در پارک ملی گرمسار

عکسهای دیدنی قصر بهرام گور در پارک ملی گرمسار

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...