روش های تجویز اکسیژن Methods of oxygen administration

روش های تجویز اکسیژن

Methods of oxygen administration 

 

اکسیژن معمولا از طریق سیلندر و یا به صورت سانترال جهت تجویز در اختیار قرار می گیرد . قبل از تجویز اکسیژن باید آن را مرطوب کرده ، از نظر فشار تعدیل نمود (توسط مانومتر ) . 

 

ادامه مطلب ...

روشهای اکسیژن درمانی(هیپو کسمی و هیپوکسی)

روشهای اکسیژن درمانی

هیپو کسمی و هیپوکسی 

 

 



هایپوکسی عبارت است از میزان اکسیژن خون شریانی و زمانی که این کاهش در اکسیژن در سطح سلولی منجر به کاهش اکسیژناسیون بافتی گردد ، اصطلاحاً به آن هایپوکسی گفته میشود.
میزان طبیعی اکسیژن خون شریانی 80-100 میلیمتر جیوه است .
بدن نسبت به هایپوکسمی به وسیله افزایش تعداد و عمق تنفس واکنش نشان میدهد . در نتیجه علائم تنگی نفس به صورت استفاده ازعضلات کمکی تنفس ، تعریق و سیانوز ظاهر میگردد . با افزایش تلاش و تقلای تنفسی ، میزان مصرف اکسیژن نیز بیشتر شده منجر به ایجاد یک سیکل معیوب میشود که نتیجه آن خستگی و احتمالاً ایست تنفسی است .

ادامه مطلب ...

علایم و راه های تشخیص سرطان پستان

 

سرطان پستان، شایعترین سرطانی است که خانم ها به آن مبتلا می شوند. در کشورهای غربی این بیماری بیشتر در سنین بالای 50 سال دیده می شود ولی در کشور ما بیماران جوان تر هستند و در بسیاری از موارد به علت عدم آگاهی از علائم بیماری در مراحل پیشرفته تری مراجعه می کنند.

ادامه مطلب ...

ماموگرافی چیست ؟

ماموگرافی چیست ؟  

به‌دلیل کاهش سن ابتلا به سرطان سینه درکشور، انجام ماموگرافی برای همه زنان 35 سال به بالا، به‌خصوص افرادی که سابقه بیماری‌های‌سینه درخانواده دارند، ضروری است ماموگرافی ابزاری برای بررسی سرطان ‌سینه در زنانی است که هیچ علائمی ندارند و همچنین در زنانی که علائمی همچون توده، درد یا ترشح از نوک پستان را دارند.

ادامه مطلب ...