تغییرات CPR در رفرنس جدید 2010


رفرنس جدید 2010 بر انجام CPR با کیفیت  تاکید می کند:

    تعداد ماساژها حداقل 100ماساژ در دقیقه

    عمق ماساژ حداقل 2 اینچ در بالغین ، و حداقل یک سوم قطر انتریوپوستریورقفسه سینه در کودکان و نوزادان باید باشد.توجه داشته باشید که میزان 1/5  تا2 اینچ از این پس کاربرد ندارد  و عمق ماساژ در کودکان و نوزادان نیزنسبت به توصیه های قدیمی عمیق تر شده است.

    اجازه بازگشت کامل قفسه سینه بعد از هر ماساژ

    به حداقل رساندن  وقفه در ماساژقفسه سینه

    اجتناب از تهویه بیش از اندازه

در رفرنس جدید همانند گذشته نسبت ماساژ به تهویه در احیاء یکنفره همان 30 به 2 برای  بالغین ، کودکان و نوزادان(به استثناء نوزادان تازه متولد شده) می باشد.همچنین همانند گذشته توصیه می شود که هر تنفس در یک ثانیه داده شود.در صورتی که راه هوایی پیشرفته دارد ، ماساژقفسه سینه را ادامه داده و هر 6 الی 8 ثانیه یک تنفس داده شود.(تقریباً 8 -10 تنفس در دقیقه) و از تهویه بیش از حد اجتناب شود.

تغییر A-B-C به C-A-B

در رفرنس های جدید 2010 توصیه شده که توالی اقدامات در BLS برای بالغین ، کودکان و نوزادان (به استثناء نوزادان تازه متولد شده) از    A-B-C (راه هوایی، تنفس، ماساژ قفسه سینه) به C-A-B  (ماساژ قفسه سینه ، راه هوایی ، تنفس) تغییر یابد.

 1-   تشخیص سریع ارست قلبی و تماس با اورژانس

2-   شروع سریع CPR با تاکید بر ماساژ قلبی

3-   دفیبریلاتور سریع (AED)

4-   انجام حمایتهای پیشرفته حیاتی موثر ( ACLS)

5-   تکمیل مراقبتهای پس از احیاء

ماساژ قفسه سینه :

2010 : اگر شاهد ، آموزش  CPR  را ندیده باشد ، باید فقط ماساژ قلبی را انجام دهند. افراد بالغی که دچار ارست ناگهانی می شوند ، شاهد باید وسط قفسه سینه را سریع و محکم ماساژ دهد و این کار را باید ادامه دهد تاAED  فراهم شود ویا پرسنل EMS برسند.

همه امدادگران آموزش دیده باید سریعا ماساژقلبی را شروع نمایند. در مجموع ، اگر امدادگر آموزش دیده توانایی دادن تنفس را دارد، باید ماساژ و تنفس را به نسبت 30 ماساژ به 2 تنفس انجام دهد.و این کار را تا فراهم شدن AED و یا رسیدن پرسنل EMS انجام دهند.

2005 : در رفرنس های 2005 تفاوتی برای امدادگر آموزش دیده و آموزش ندیده قائل نشده اما به مرکز  توصیه می کند که  به افراد آموزش ندیده ، CPR را آموزش دهند. در رفرنس 2005 این نکته ذکر نشده که اگر امدادگر تمایل نداشت و یا توانایی انجام تنفس مصنوعی را نداشت باید فقط ماساژ قفسه سینه را انجام دهد.

حذف دیدن و حس کردن :

2010 : «دیدن، شنیدن و حس کردن تنفس» از توالی اقدامات CPR حذف شد . در احیاء یکنفره ، بعد از 30 ماساژ،امدادگر راه هوایی را باز نموده و 2 تنفس بدهد.

2005 : «دیدن، شنیدن و حس کردن تنفس» برای ارزیابی تنفس ، بعد از باز کردن راه هوایی انجام می شد.

الگوریتم BLS :

2010  : ریت ماساژ قلبی باید حداقل 100 ماساژ در دقیقه باشد

2005  : ریت ماساژ تقریبا 100 ماساژ در دقیقه

عمق ماساژ :

2010  : استرنوم بالغین باید حداقل 2 اینچ فشرده شود.

2005  : استرنوم بالغین باید در حدود 1\5 تا 2 اینچ فشرده شود.

کاپنوگرافی :

2010 : بر اساس رفرنس جدید توصیه می شود برای کلیه بیماران اینتوبه شده از همان مراحل اولیه ارست قلبی کاپنوگرافی مداوم شروع شود.با استفاده از کاپنوگرافی می توان از استقرار صحیح لوله تراشه مطمئن شد و کیفیت CPR  و همچنین بازگشت خودبخودی جریان خون رابر اساس حجم دی اکسید کربن  ارزیابی کرد.

2005 :  کربن دی اکسید  برای تعیین استقرار صحیح لوله تراشه توصیه می شد. در رفرنس قدیمی گفته می شد که مانیتورینگ PETCO2 به عنوان یک عمل غیر تهاجمی برای ارزیابی برون ده قلبی در طی  CPR مفید است.

آتروپین

2010 : از این پس استفاده روتین از آتروپین در آسیستول و PEA توصیه نمی شود.

2005 : اتروپین یکی از داروهای روتین کاربردی برای آسیستول و PEA بود.

الگوریتم ACLS :

2010 : فشار بر کریکوئید در ارست قلبی دیگر توصیه نمی شود.

2005 : فشار بر کریکوئید فقط در بیمارانی که در کمای عمیق هستند انجام می شود.این کار معمولا به امدادگر سومی نیاز دارد که ماساژ و تنفس نمی تواند بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد